گردشگاه های مهم فارس

پارک ملی بمو

پارک ملی بمو با چشمه سارهای زیبا در 18 کیلومتری شمال شیراز به مرودشت قرار دارد. از تفریجگاههای شیراز است. آب زلال چشمه سارها در دامنه این کوه جاری است.

آبشار کوهمره سرخی

در 50 کیلومتری جاده شیراز به کازرون جاده کوهمره سرخی منشعب می شود که منطقه ای با درختان سرسبز و آبشار دل انگیز است.

بهشت گم شده (تنگ بستانک)

منطقه ای زیبا و افسانه ای از طبیعت است که بسیار زیبا ، خوش آب و هوا و سرسبز است. نام اصلی آن تنگ بستانک میباشد و به علت جاذبه فرح انگیزش به بهشت گم شده مشهور گردیده است.

آبشار مارگون

آبشار زیبا و فرح انگیز مارگون زینت بخش دره های سر سبز و جنگلی در غرب شهرستان سپیدان است. این ابشار به ارتفاع 70 متر و عرض 100متر در فاصله 45 کیلومتری شهر اردکان و 130 کیلومتری شیراز قرار دارد

دریاچه مهارلو ( دریاچه نمک )

دریاچه مهارلو در 15 کیلومتری جاده شیراز-فسا قرار دارد.

 تفریح گاه های دیگر عبارتند از :

چشمه جوشک : در 24 کیلومتری شمال غربی شیراز.

چشمه شش پیر : در 15 کیلومتری شهرستان سپیدان در دریاچه زیبای برم شش پیر ماهیگیری هم ممکن است و در فصل بهار بسیار دیدنی است.

چله گاه : با درختان سرسبز و چشمه های آب در 5 کیلومتری شهر سپیدان به یاسوج قرار دارد و دارای امکانات رفاهی سرویسهای بهداشتی ، آب لوله کشی و برق می ّباشد.

تنگ تیزاب : با درختان سرسبز ، چشمه های آب و رودخانه زیبا در 30 کیلومتری جاده سپیدان به یاسوج قرار دارد . دارای امکانات رفاهی ، سرویس بهداشتی ، برق ، آب لوله کشی و چادر می باشد. مکانی مناسب برای گردش گری در فصل تابستان است.

پیست اسکی : در 5 کیلومتری شهر سپیدان پیست اسکی جنوب ایران قرار دارد . تجهیززات مورد نیاز از قبیل بالابر و دیگر وسایل مورد نیاز در این پیست فراهم میباشد.

چشمه پیربناب ( پیربنو ) : در 15 کیلومتری جنوب شیراز.

سد درودزن : در 100 کیلومتری  شمال غربی شیراز.

بند بهمن : بر روی رودخانه قرهآغاج در 60 کیلومتری جنوب شیراز ( بخش کوار ).

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد